dimarts, 2 de juny del 2009

Puig de les Tres Esteles 2135m.

El poble de Mantet i al fons elPic de la Dona

inici coll de Mantet
itinerari pel coll de la Menta
desnivell 375m.
horari 3h. total
dificultatfàcil
On Som
Ens trobem al Conflent, a la Catalunya Nord. Darrera mateix de l´estació d´esquí de Vallter 2000.
Per pujar el cim de Tres Esteles podem anar-hi caminant, a unes quatre hores per la portella de Mantet, o bé donar una volta amb cotxe per Puigcerdà i Vilafranche fins al Coll de Mantet.
Nosaltres sortim del coll de Mantet, molt aprop del cim.

Iniciem l´excursió al Coll de Mantet a 1760m. d´alçada . Un camí molt fresat en direcció nord 300º, ens permet fer un bon passeig sense por de perdre'ns.

El cim queda davant mateix del Canigó. De tornada seguim per la carena fins al cim proper.

Serrat de la Menta a 2099m., és el segon cim que ens trobem. Darrera veiem el cim de Tres Esteles i a la dreta el Massís del Canigó.
Baixem directament a retrobar el camí que hem fet de pujada ben visible a sota nostra i en pocs minuts arribem de nou al coll de Mantet.