dilluns, 10 d’agost del 2009

Dificultat –PD-Alt desnivell

On Som
Al Ripollès
Avui es tracte de fer desnivell, el temps el pinten molt dolent amb forts temporals a la muntanya, pel dematí potser que aguanti i per això hem de fer un cim relativament aprop.
Pujar els dos Torreneules seran uns 1700m. de desnivell
Sortint aprop de Queralps, a la residencia dels Maristes deixem la carretera i agafem a la dreta una petita pista fins al pont de Daió (1135m. 7,15h.).
Un cartell marca a Comadevaca 3h., ! Som-hi ! El camí està molt ben marcat i fresat seguint del riu Freser, la pujada és suau i agradable fins a creuar el riu per una palanca estreta (1562m. 8,20h.), bon lloc per fer un descans amb ganyips.A partir d’aquí tot es pujada forta, primer per les marrades i continuem pel pedregar ja tombant a la vall de Comadevaca. El riu ens queda a sota molt avall, veiem el refugi també sota nostra, baixem en ziga zagues al prat i creuant la vella palanca de ferro ja som al refugi “Manelic” (2000m. 9,45h.).Emplaçat a la confluència de la Coma de Vaca i la Coma del Freser. Un bon esmorzar i aigua fresca ens donarà forces per seguir amunt. Deixem el Freser i continuem per la vella cabana de l’antic refugi adintrant-nos seguint el torrent de la Coma de Vaca.
La boira damunt nostra i la impaciència per assolir el primer cim, far que decidim enfilar costa amunt pel dret sempre en diagonal creuant matolls i tarteres, buscant topar-nos en un camí .La boira s’aixeca i davant nostre veiem el coll de Torreneules amb quatre Isards pendents de nosaltres, feia poc també ens haviem topat amb una marmota. Decidim pujar directes al cim Torreneules petit (2711m.12h.).
Pels quatre costats tot són petites meravelles que ens regala la natura, Gra de Fajol, Pic de la Vaca, coll de Carança, Fossa del Gegant, cims de ls Arques, Comadelclot , més enllà Puigmal, Fontalba..........Un bon descans,uns ganyips i avall, al coll dels Torreneules creuem el camí bo que puja de Comadevaca i baixa a Núria , una forta pujada i Puig de Torreneules (2731m.12,50h.)
El temps no pinta gaire bé, baixem ràpidament direcció S a buscar el camí dels Enginyers i seguir pel camí del torrent del Salt del Grill. De seguida el temporal ens atrapa i la boira no ens deixa veure el camí que baixa directament al cotxe.Així que per seguretat decidim seguir el GR dels enginyers fins a Núria i agafar el tren cremallera mentre el temporal continua molt engrescat.
Un bon matí a la muntanya.
9-agost-09

Marc ha dit...

L'excursió molt divertida, però a la muntanya s'ha de vigilar molt amb el temps. Pot canviar més ràpidament del que sembla.
Sort que el fet d'anar amb gent experimentada sempre és més fácil trobar el millor camí i prendre bones decisions.
De totes maneres, cal saber que la naturalesa sempre "mana", i cal respectar-la. Mai, però, tenir-li por.