divendres, 12 d’abril del 2013

Canal Central del Gra de Fajol Gran

Inici             estació Vallter 2000
Itinerari       per la pista del xalet a la canal
Desnivell      300m.
Horari         1h. Aprox./2h.canal/1,30h.baixada
Dificultat    -BD-

Esclat de bon alpinisme a la Vall del Ter

A  Manlleu, a les vuit del matí, ens trobem  amb en Miquel,   carretera i manta cap a Vallter. Bon temps, sol, molta neu, el dia promet.
A les 9,15h. som a l’aparcament , com sempre una colla  de jovent reconeixent en Miquel i sortim junts els primers metres. Anem a trobar la pista d’esquí que seguim fins a sota el refugi deixant a l’esquerra una traça que va directament a les parets deL  Gra de Fajol petit, i més amunt on la pista gira a la dreta en forta pujada ens desviem a l’esquerra obrint traça directes al Grà de Fajol gran. La neu està idònia, el dia abans havia nevat i no ens enfonsem més d’uns trenta centímetres. Arribem a peu de canal (11h.)només visible el seu inici, portem la corda hidròfuga i tot tipo de ferro per assegurant-se, tot i això comencem a pujar sense fer servir el material, en Miquel va davant fent fotos, la neu molt bona,  ! Amunt !

deixem a l’esquerra una roca coberta per una cascada de gel , ara la canal gira a l’esquerra i s’estreny , no hi ha ressalt, passem entre grans parets sense cap mena de dificultat. De cop la canal s’ens obre davant nostre i només ens cal superar una gran pala amb forta pendent.(13h.)
Som a l’aresta cimera, el dia imponent, la visió meravellosa, un petit descans i  ! avall !.  Iniciem el descens   al coll del Grà de Fajol petit peró sense arribar-hi  comencem a baixar per la primera canal fàcil  que ens trobem . Pla, pista, cotxe. (14,30h.) No es pot demanar més. Gràcies Gra de Fajol.