dilluns, 11 de juliol del 2016

Besiberri Nord 3.014m.

Havíem contemplat el Beciberri Nord des de moltes perspectives diferents admirant sempre la seva imponent piràmide granítica pensant que algun dia la pujaríem.
Inici           Presa de Cavallers
Itinerari    Barranc i estany de Malavesina
Desnivell   1.300m.
Horari       5h. de pujada aprox.
Dificultat    -PD-

Arribem cap a les dotze de la nit i fem un vibac al mateix aparcament de la presa de Cavallers, (1780m.)
l’endemà a les 7,30 h. sortim direcció als plans de Riumalo situats darrera l’embassament, allà mateix ja veiem el trencant a l’esquerra per anar al Beciberri pel barranc de Malavesina, (compte cal travessar el rierol que baixa de la dreta,seguint direcciò nord, no ens hem d'enfilar pel camí de la dreta com fa molta gent)
ja podem veure la piràmide del Bessiberri Nord 1300m. per sobre nostre, el tram es dur, la pendent no afluixa en cap moment
l’únic descans és quan arribes a l’estanyet de Malavesina,(2550m.) 10,30h.,  cal hidratant-se be per arribar frescos als últims cent metres, els més difícils.
Flanquejem l’estanyet per la dreta i ens enfilem sense camí, travessant congestes de neu.
Sense arribar a la Bretxa Peyta rodegem l’esperó del tram inicial de la cresta oriental, la primera impressió és que no és pot pujar per enlloc. Veiem rastres de corriol amb fites i ens animem a tirar amunt, pugem per corredós i cornises, en algun lloc costa veure les fites i cal buscar el pas millor,
la Lourdes i jo pujem desencordats però amb molts passos exposats en Xevi decideix encordar a la Montserrat,
les preses són molt bones i la roca esplèndida, al sortir al capdamunt de la cresta, quedem ensisats del paisatge
seguint per la mateixa vertical arribem al cim 14h.,

les vistes impressionants, estanys de mar, Monges, Montardo, Pica d’Estats, Peguera, Punta Alta, a la vall de Beciberris la ctra. del túnel,Mulleres, Maladeta i a la llunyania Mont Perdu i Vignemale.
Aprop deixem pendent de fer la cresta amb el Comaloformo al fons i la Punta Passet De baixada buscant les fites seguim exactament la ruta de pujada, desfem el camí de pujada fins arribar de nou a la presa de Cavallers.
FOTOS                                                                    9-7-016