dilluns, 30 d’agost del 2021

Pic Gran Eriste 3056m. ( Per l’ibon i el coll de Millàs )

• Inici            Refugi Viadós
  • Itinerari      per Ibon de Millàs
  • Punts d’aigua al torrent de pujada
  • Desnivell        al Ibon 727m., al cim 726m.
  • Horari            al Ibon 3h.,      al cim 3h.
  • Dificultat       -PD-

Al abandonar el refugi de Viadós (176om.)es va a buscar la vall de Millàs per barranc de la Ribereta. Al creuar el pont sobre el Zinqueta  s’agafa l’indicació a la collada d’Eriste, el camí avança pels prats, després s’interna entre els pins (SE) remontant la vall pel marge dret del barranc perdent una mica d’alçada al creuar la torrentera, el sender segueix pujant fins sortir del bosc, al suavitzar-se la pendent, creuem de nou una torrentera i deixem a l’esquerra el GR (2300m.) que remonta la collada d’Eriste. per seguir rectes al Ibon de Millàs on nosaltres fem nit sota l’esplèndida tenda d’en Xevi, aguantant al capvespre un bon temporal de vent i pluja.

Ja de bon matí anem a buscar al costat de la part esquerra de la presa, trossos de sender i fites pel contrafort de les parets de la Punta  de Millàs que tenca per l’est aquesta cubeta lacustre. Al arribar a un petit replà les fites segueixen una diagonal sur a buscar la collada de Millàs que afrontem en un mar de roques. Al treure el cap a la veïna vall  de Bagueña , desprès d’un petit descans enfilem muntanya amunt decantant-se a ma esquerra (SO) per esquivar el primer cim sense camí definit però seguint fites en un altre mar de pedres i roques cada cop més grans buscant l’ascens per les cornises de la cara E, Al topar en el tram superior amb una aresta trapem pels corredors escalonats que ens deixen al cim.del pic Beraldi, Eriste Gran 3025m.  Infinitat de vistes a tocar, Possets, Espades, més lluny  Aneto, Maladeta, Perdiguero, Culfredes...........
Sota el coll

Collada de Millàs

Al cim amb el Possets al fons