diumenge, 10 de març del 2024

Forat dels LLadres (Pallars Jussà)


 Un raco únic digne de ser visitat. Iniciem la sortida refrescantse a la font del poble i anem direcció a l'esglèsia I al dipòsit d'aigua del poble, sobre els nostres caps ja podem veure l'arc de pedra del Forat. Darrera el diposit d'aigua surt un estret sender que ens acosta en uns cent metres a una zona d'escalada fàcil on hi podem veure paravolts I punts de reuniò . A la dreta es pot pujar fàcilment grimpant per una especie de canal. Seguim amunt per sender de mal pujar ple de roquets que patinen, cal anar amb molt de compte durant tota la ruta, diferents fites ens ajuden a trobar el bon pas. El sender s acosta a la roca on tres grapes ens ajuden a passar un pas estret. Continuem flanquejant la roca fins trobar les grapes que ens ajuden a enfilarnos per la roca en la part mes aèria. El tram es llarg, jo vaig pujar en solitari però per gent no experimentada es obligatori encordarse o enganxarse a les grapes amb cintas o dissipador, molt important portar casc.

Superat aquest llarg tram d uns trenta metres trobem cordes fixes veies que ens poden ajudar però compte amb el seu estat. Tornem a fer un petit flanqueig ara a la dreta I seguim pujant per terreny inestable. Tenim davant el Forat I una mica mes amunt l'arc I la cova que hi arribem per caminet de rocs i pedra. La tornada podem assegurantse a una corda i rapelar al tram de les grapes, o desgrimpar amb molt de compte com vaig fer jo. 

                                                                       
    juliol  2020    https://ca.wikiloc.com/rutes-alpinisme/abella-de-la-conca-pujada-al-forat-dels-lladres-53397813




 amb molt de compte com vaig fer jo. Juliol 2020