dijous, 4 d’abril del 2024

Pic de Tarbésou des del Coll de Pailhères

Ruta circular desde La Fajolle passant perr:

- Pic de Tarbésou (3.1 km)
el cim a la vista
Ruta molt maca a l’abast de tothom. Al sortir ja de molta alçada tenim la sort de gaudir de paisatges bellìssims al pirineu. Es important informant-se be de l’estat de la neu per posant-se raquetes o grampons, en el nostre cas al estar la neu glaçada i ser ja primavera vam pujar sense cap element afegit i de baixada els grampons ens van facilitar la baixada per la carena. A l’aparcament del coll de Pailhères, si anem a l’estiu tenim el GR7-B fàcil de seguir per la carena del Mounegou que ens porta directament al cim de Tarbesou a 2364m. Nosaltres al ser la sortida amb neu iniciem la ruta sentit sud amb la vista posada al nostre destí que tenim al davant, passem per l’esplanada entre pinars i matolls seguint rectes a buscar el peu de la muntanya pel costat est, uns cartells que ens trobem passat un ovd d’aigua ens confirma la ruta. El GPS en aquest cas el Wikiloc ens dona molta seguretat però amb un mapa també aniríem be. En tot cas aquesta descripció no es mes que una petita orientació d’on va la ruta, diferents muntanyencs han optat per diferents ascensions. Ja al trobar el cartell, ens decantem cap a sota la carena direcció al coll que no veiem perquè ens queda amagat darrera la carena. A mesura anem flanquejant la muntanya la neu es millor per caminar i ja abans d’assolir el coll ens trobem el sender de pujada que seguim cap al coll i ja per la carena arribem al cim del Tarbésou. vistes espectaculars a 360º, el pirineu andorrà, a l’impressionant Roc Blanc, Baixolada, Soularac, Barthélemy............
.Uns ganyips i carena avall que es molt fàcil de seguir amb clapes de terra i bona neu, contem fins a set ressalts o petits cims que formen la carena.
Ja a baix al pla retrobem el camí de pujada que ens acosta de nou al cotxe. En dies bons i temps es pot allargar la ruta baixant als estanys de darrera el cim.
Aquesta ressenya es orientativa per gent avesada a caminar. El temps i les dificultats poden variar segons l’estat físic i la preparació de cada caminant.
Important:
- Portem una bateria externa carregada i cable per no quedar fotut.
-No confiem tot a Wikiloc. Hem de portar mapa de la zona així com també informant-se del temps.