dilluns, 9 d’agost del 2010

Canigó 2784m.

Ascensió al cim més conegut de la Catalunya Nord per l´itinerari més curt, fàcil i clàssic,tornant pel pic Jofre.

Inici
Al poble de Villerac, pista amunt a Courtalets
Itineraripujant pel pic Jofre i tornant pel pic Barbet
Desnivell 635m.
Horaricircular d'unes 4h.
dificultat-Fàcil-,petita dificultat a la Xemeneia.

Començarem aquesta ascensió al refugi dels Cortalets.Al pla del refugi neix un camí força ample i ben cuidat que acaba al cim.
Passarem per un estany no massa gran i el camí gira una mica cap a la dreta en direcció sud-oest-Pugem suaument i assolim el Pic Jofre (2362m.), el camí suaument ens apropa al cim per la vessant oest en mig de pedres.
Baixarem per la canal sud o Xemeneia de poca dificultat amb preses
excel. lents(compte amb la caiguda de pedres , si hi ha gent) . A la dreta destaca l´agulla que dona nom a aquest indret. Seguim en sentit sud-est el cami marcat passant pel costat de la Bretxa Durier fins a la portella de Valmanya però una mica abans d´arribar-hi girarem a l´esquerra pujant en sentit nord primer per rocs i desseguida per herba fins a un petit coll on tenim el cim del pic Barbet (2733m.) a l´esquerra i el cim de la senyal de Barbet a l´esquerra.
Vistes impresionants de la Pica del Canigó , la seva gelera i tota la cresta.

El descens el farem seguint la carena del Barbet en sentit nord-est , tota l´estona hi ha camí i és molt fácil fins arribar de nou a Cortalets.