diumenge, 10 d’abril del 2011

Santuari de les Olletes pel coll de Forn

Inici : ruines de Fontanills Itinerari :circular Desnivell:112m. Horari: 1h.30' reals caminats Dificultat:--Fàcil- A les Preses per la carretera del Mallol, anem direcció al veïnat de Puigpardines , una pista ( 4,5kms. apta només per 4x4), ens enfila fins les ruines de la casa de Fontanills 900m.,
la pista amb 2 kms. més remunta la carena fins al coll de Forn 1112m., nosaltres la fem a peu35'. Amb bones vistes a la Garrotxa i al Pirineu, el coll esta situat al peu de les Agulles de Sta. Magdalena.

Seguim per un estret caminet, a l'esquerra deixem el corriol que baixa als peus de la canal Fonda (dels Ganxos Nous). Continuant recta voltem per darrera la muntanya i baixem directes a la Mare de Déu de les Olletes 50’.Santuari excavat a la roca al 1855, conserva una imatge de marbre inacabada dels segles XVI-XVII que segons la tradició pertany al grup de les Mares de Déu trobades.Després d'un petit descans, deixem a la dreta el sender que hem arribat i baixem per bon camí 5' fins al proper trencant on un pal ens senyala la ruta a seguir direcció a Joanetes, passem per zona obaga i planera fins arribar a la pista 15' i de nou al punt de sortida 10'. Temps total 50 minuts d'anada i 30 minuts de tornada.