diumenge, 13 d’abril del 2014

Canal Sabat (Serra del Cadí )

Inici             Poble de Estana
Itinerari
      per Prat de Cadí seguir SE
Desnivell     canal 320m. / total 1000m.
Horari        1h a Prat de Cadí,1h. a peu de canal, 2h. canal
Dificultat   -PD-inclinació de 50º, últim embut 60º
( primera ascensió Francesc Sabat en solitari, 28 febrer de 1970)

Anuncien mal temps per la tarda així que s’ha de buscar una canal divertida però ràpida. Un bon esmorzar a Martinet i som-hi,  enfilem la carretera cap a Estana per deixar el cotxe a coll de Pallers 1576m.,9,20h. pel PR-C121 pugem al Prat de Cadí 1820m. 10,10h.,

a partir d’aquí la neu ja es evident, grampons Piolet i amunt direcció SE a la Canal dels Troncs, després de deixar el bosc ens enfilem per una pala de neu sempre en la mateixa direcció,

prop de la base de la canal dels troncs girem a l’esquerra 11,25h.flanquejant pel característic contrafort inferior de la paret

fins arribar al peu de la canal Sabat 11,40h..

La neu esta en unes condicions òptimes, no tenim traça oberta,  al bloc encastat no es veu cap mena de ressalt sense encordant-se ens hi enfilem tot ella pel centre, es pot progressar molt bé sense enfonsant-se gaire clavant les puntes del grampó.

Arribats a la part alta trobem l’únic pas perillós i exposat, passem una baga per la roca i primer ens assegurem tots tres en el petit espai molt aeri,  estret i relliscós, enfilem l’embut últim posant dues bagas més a les úniques roques que ens queden a prop i per la  esquerra sortim a la carena final, finalment tot ha estat més fàcil del que semblava. Puig del Quer 2546m.12,50h.

La baixada la fem per l’est des de el coll de Quer o de LLizer, canal de LLizer i flanquejant amb la neu molt tova fins passar de nou sota la canal dels troncs i Prat de Cadí 14,45h..

La sort ens ha acompanyat i el mal temps ha arribat a la part final, a deu minuts del cotxe sense problema per nosaltres 15,30h.. Parada obligatòria a Estana a Cal Basté a saludar en Lluis i recuperar forces amb un bon estofat de conill, cargols i cérvol.
 Miquel Casas, Jordi Casas, Josep Dalmau                                                                                                                                                                                                    12-abril-2014

jam ha dit...

Hola Josep:
Dissabte vam pujar a la Sàbat, com vosaltres, i precisament el dia abans vam estar mirant la vostra ressenya, ens va anar molt be, pero com que ho vam veure amb el movil no ens vam percatàr que era la vostre. Avui l'Enric ens la ha enviat, i ho hem vist.
Nosaltres ja ho hem agafat a les ultimes, el ressalt ja hem hagut de tirar de piolet, i el començament estava molt, molt tova, ens enfonsabem moltissim, pero ha estat un molt bon comiat dels corredors del Cadí