diumenge, 18 de maig del 2014

Sadernes-Querforadat-Treu Petit-Treu Gros-Coll de Faja-Sant Andreu de Gitarriu-Sadernes

-pas del Cabró-
Inici          Aparcament públic de Sadernes
Itinerari
   Volta a tota la Serra de Gitarriu (no cal portar material d’escalada)
Desnivell
acumulat 1100m.

Horari        7h. (nosaltres vàrem fer moltes parades)
Dificultat –D- Llarga caminada amb petites grimpades exposades de 4tº fins el Treu Petit.
Llarga caminada per la desconeguda Serra de Gitarriu aconsellada només per muntanyencs experimentats.­­
Audiovisual

Comencem la nostra ruta prenen el camí que arrenca al propi nucli urbà de Sadernes (300m.) 8,30h.. El primer tram del recorregut transcorre per el camí ample que segueix el curs del riu ­­­Llierca fins a l’alçada del trencant del Pont d’en Valentí, que veiem a sota.
9,10h.agafem a la dreta el camí al Puig de Bassegoda (340m.).
al passar una tartera de pedres ens enfilem per ella per un caminet perdedor, unes lletres a la roca ens senyalen el camí que a la part alta gira a la dreta a trobar la roca del cingle fins pocs metres abans de trobar un rec 10,10h.(hem perdut mitja hora buscant l’inici de la grimpada).
Ens hem d’enfila grimpant de dret uns cinc  metres agafant-nos a tres mates de boixos  per veure la primera corda que ens ajudarà a  passar una lleixa estreta­­­ coneguda com el pas del Cabró 10,20h.(540m.), ajudats de les mans anem pujant, som a mitat de la cinglera el camí segueix a la dreta per una lleixa,10,50h. veiem  una petita cova  i al final el Querforadat.11h. i la cova de les Cabres.
Amb una petita grimpada pugem i creuem el forat , la cova s’eixampla tot sortint  amb una petita balconada (680m.)­­­
Creuem el precipici amb l’ajut de la corda i dels cables de ferro tot sortint a l’aresta del cingle de les Cabres. Seguint pel costat solell  el camí marcat amb fites i senyals vermelles  podem arribant-se a un mirador, més amunt  veiem a la dreta una pista i el cim del Treu Petit 12,20h. (970m.), salvant els rocs de la carena cimera direcció est, el camí baixa ara per la cara obaga continuant direcció est rodejant la serra de Gitarriu per sota, imponent a la nostra esquerra el cim del Bassegoda. El camí puja suaument entre boscos de faigs i boixos ; cansats per les hores que portem caminant,13,40h. trepitgem un bassal cobert de fulles i a la dreta ens apareix la font del Còdol de petit rajolí  però de gran importància en aquest racó de mon. Sense deixar el camí arribem al coll d’Alp (980m.), ampla cruïlla de camins on hi arriba una pista que no seguirem. A mà dreta direcció sud amb senyals grogues ens enfilem al coll del Treu Gros 14,30h.(1090m.),  som al punt més alt de la ruta, baixem al coll de la Faja (987m.) i seguint la pista direcció sud de seguida ens trobem l’església de Sant Andreu de Gitarriu del S.X 15,30h. (937m.) deixem a la esquerra el trencant a Sant Grau d’Entreperes i agafem el seguent a l’esquerra que ens baixa directe a Sadernes 17h. (300m.)