dimarts, 20 de maig del 2014

Desnivell   258m.
Horari       4h. amb parades
Dificultat –F-

Tant el puig del Far (832 m) com la veïna roca del Migdia (767 m), situats als cingles de Vilanova de Sau,  són unes mirandes excel·lents del pantà de Sau i dels cingles de Tavertet. La pujada al puig del Far no és gaire llarga i prou còmoda, a través d'un bosc molt bonic.       El cim és una autèntica mola arrodonida al capdamunt
Els cingles de Vilanova, ben espectaculars per el tipus de roca: calcàries, sorrenques i gresos, que tiren a blanc a la part superior, delimitant clarament la zona del Collsacabra i les argiles i gresos vermells, a la part inferior de Sau;

A la carretera N-141d a la part baixa del poble de  Vilanova de Sau (574m.) trobem una zona de pic-nic, indret on podem deixar el cotxe. Travessem la ctra. i agafem el camí que ens queda més a l’esquerra, el camí s’enfila cap al grau del Puig del Far amb la companyia a  l’esquerra de  la Roca Falconera, arribem a la primera plataforma, la Roca del Migdia, una gran balconada on podem esmorzar, descansar i gaudir de les vistes. Abans de seguir, farem una visita a la part del darrera amb les millors vistes al pantà de Sau, Collsacabra i Pirineu. El camí segueix pujant al Puig que tenim a sobre nostre ben visible.  El puig del Far és un cim que ofereix una gran visibilitat en totes direccions. Des de l'antic poble de Sau i l'església de Sant Romà, al sector dominat pels cingles de Tavertet. Al fons de tot, ara sí, podem veure la típica cinglera del Far; fins i tot el Montseny i el Pirineu.
De baixada entre camins i pistes ens arribem a visitar les ruïnes de l’ermita de Santa Margarida d’Ardola (documentada per primer cop l’any 1064, el 1936 fou abandonada i s’anà degradant fins que el 1945 s’ensorrà definitivament). Al pla de Santa Margarida retrobem el GR2, que ja sense deixar-lo ens porta directament a Vilanova i de nou al punt d’inici.
 Aquesta ruta la podem fer també des de el Salt de la Minyona o des de el Parador de Sau, tot dos llocs accessibles per pista apta amb cotxe.                                                        Maig 2014