diumenge, 6 de març del 2016

Montgròs des de Can Jorba

per via directe i canal SO,
                                  ( ruta per muntanyencs curtits )

Després d’un bon esmorzar al bar Anna del Bruc ens dirigim a la pista de Can Jorba, deixem a la dreta el trencant a la Vinya Nova i seguim per pista els indicadors direcció a Can Jorba i  a la casa del Castell.
Entre les dues cases surt el sender que va parallel al torrent de la Coma del Pastor per l'esquerra, el sender norma l marcat amb senyals blaves puja paral·lel al torrent, nosaltres buscant l’aventura pugem directament pel mig del torrent, es comencen a succeir unes petites trepades, ens topem amb la primera paret de roca conglomerada que no dubtem en fer servir la corda (IVº),

anem guanyant alçada, una corda fixa  instal·lada per pujar a un inici d’una via d’escalada ens ajuda a passar la seguent paret, veiem sota nostre Can Jorba, seguim ascendint per roca fent un petit flanqueig a la dreta i arribem al primer cim del dia.

Sobre nostre veiem clarament el camí que puja al Montgròs i la canal que volem pujar a la seva esquerra.
Baixem al coll de Mosset i anem a buscar el camí al Montgrós que tenim al davant, deixem el camí que baixa i anem a travessar el torrent on agafem el camí normal ben marcat amb senyals blaves,

baixem una petita canal fàcil

i al arribar al peu de la canal deixem el camí i seguim per l’esquerra directes a la canal que ès molt estreta i ens cal fer servir la corda,

sortim a una terrassa

i continuem pujant per la canal al coll

i al cim.
Baixant pel costat oposat el camí perd alçada ràpidament. passem un estret de roca

i en continua baixada anem seguint  pel camí de la canal del migdia fins al final que agafem a mà esquerra el desvio del camí dels francesos. Després de passar el coll de Mausset,

el sender baixa fent marrades fins la pista, la Masia de Can Jorba i de nou al cotxe.