dimarts, 30 d’agost del 2016

Pics Gias 3011m., Clarabides 3007m., 3020m., 3012m.

Inici               aparcament Vall d’Estós
Itinerari        per valls amb una petita grimpada
Desnivell      1122m.
Horari           al refugi 2h., al quatre cims 4h.
Dificultat      -F -la grimpada PD al pic Gias es pot evitar per la bretxa.

Passat Benasque a tres kms. a m`esquerra un cartell ens marca a la vall d’Estós, a pocs metres deixem el cotxe en un ampli aparcament, som a 1330m. d’alçada. Per bon camí en suau pujada en unes dues hores arribem al refugi.
Sortim del refugi d’Estós, darrera la caseta dels lavabos surt un sender ben fresat que després de creuar el rierol s’endinsa a la vall de Gias per un barranc  molt dret i estret que a mesura anem pujant es va eixamplant,
cap al nord per terreny rocós  accedim  al primer replà  amb l’ ibon petit de Gias totalment sec 2540m.,

amb vint minuts més arribem a l’Ibon superior 2638m.,
pel seu costat esquerra guanyem alçada enfilant-nos per la primera canal de l’esquerra directe fins el coll entre el pic Gias i el Clarabide Central,
un cop més a la nostre esquerra ens enfilem grimpan  per una canal rocosa amb molt bones preses al cim de Gias 3011m.

si es veu massa dret també es pot pujar seguint més a l’esquerra fins a la bretxa i al cim,
Ja de tornada al coll seguim direcció nord-est tenim tots els tres cims següents a la vista, primer al cim més baix, Clarabides occidental 3007m.a la nostre esquerra que assolim fàcilment  per una ampla cresta.
Tornant enrere en un moment som al cim del Clarabides Central 3020m.
per amplia carena ens enfilem al últim cim  del dia Clarabide Oriental 3012m.
sota nostre tenim el port de Gias amb el cim de Gourgs Blancs que no cal arribar-hi,
baixem directament del cim per sender més o menys marcat al Ibon superior i desfent el camí de pujada de nou al punt d’inici.