dimecres, 19 d’octubre del 2016

Dent d'Orlu per la via Pink Floid ( Ariège )

La Dent d’Orlu és una piràmide aïllada de granit de 2.222m.. que s’aixeca pel damunt de les valls de Ax declarada reserva nacional de fauna d’Orlu. La Dent té dos cims, la principal s’aixeca a 2.222m. enganxada a la secundària la Main d’Orlu de 2.081m. unides per una aresta coneguda com la Taillante, es pot accedir al cim per un camí molt dret sense massa dificultat.
Per gaudir d’aquesta imatge en un dia magnífic de sol, hem sortit de Manlleu a les cinc de la tarda i després del viatge a Aix les Termes i de un bon sopar a la pizzeria, hem pujat al coll  al final de la pista on hem plantat la tenda amb un matalàs esplèndid de herba natural. Sense cap presa  pel matí a les 8,30h. hem tirat amunt pel camí normal de pujar la Dent per la seva cara nord , sense cap problema ens hem plantat al coll de l’Egue

tenim davant a la dreta el sender que s’enfila fins al cim, a l’esquerra s’ens obre tot un penyal de roca ple de vies d’escalada, ès la cara est, baixen uns metres a buscar l’inici de la via molt confosus per la quantitat de vies i paravols que tenim a la vista, decidim pujar pels paravolts que ens queden mès a la dreta potser jugant amb la via Pink Floid i postres, comencem escalant uns grans blocs amb passos de cinquè de molt bon passar,

el granit ès molt compacte i no hi ha cap mena de perill de tirar pedres avall, seguim els paravolts potser els que més ens interesant  esquivant dificultats fins el punt en algun lloc de aferrant-se a la via del costat  “tapes·,  només ens interessa arribar adalt escalant per la paret est,
La tornada la fem pel camí normal de pujada que ens deixa unes cames ben esgotades