dimecres, 16 d’agost del 2017

Ferrada Coll dels Isards (dreta i esquerra)

Inici            sota el coll dels Isards
Itinerari     per un curt turó
Desnivell    70m.
Horari        aproximació 45´, ferrada 15´cada una
dificultat    -F- iniciació  K1

Via ferrada de iniciació de dificultat baixa situada al Pas de la Casa, que es divideix en dues La  de l’esquerra és una via petita però molt entretinguda, amb algun pas d’escalada i unes magnífiques vistes del Pic de l’Esquella. Quant a la via de la dreta, es tracta d’una via ferrada més tècnica. Ambdues finalitzen al mateix lloc, es tracte de la ferrada amb els trams més curts de tot andorra, tot i que la aproximació no és curta estarem més temps en anar i tornar que en fer la via. Per fer un recorregut més complert podem ampliar el recorregut pujant al pic d’Envalira.
La forma més senzilla d’arribar-hi amb cotxe,es pujant el Port d’Envalira  sense arribar adalt aparcarem el cotxe al sector nomenat Costa Rodona , ja caminant  resseguirem una pista que comença suau seguint les pilones o també ens podem arribar al llac de les Abelletes i pujar pel camí marcat amb punts grocs
Pels dos llocs guanyarem desnivell ràpidament i al arribar a la zona plena de rocs començarem la pujada al coll dels Isards que tenim sobre els nostres caps, aquest coll separa el pic de les Abelletes del pic d’Envalira, sense arribar-hi ja veurem a la dreta un petit turó amb el lletrero de l’inici de la ferrada. Tenim dues sortides ,les guies li donen a l’itinerari de la dreta una mica més de dificultat potser perquè es uns metres  més llarga i  a la part alta te un petit desplom de poca dificultat . Arribats al final de la primera, podem baixar per la segona ferrada que trobem allà mateix  o be com que tenim temps baixem pel camí a buscar un collet secundari al camí del coll dels Isardsi tornem pujar per la segona .