dilluns, 25 de setembre del 2017

Castell de Bac Grillera 1.057m.

Inici          coll dels Horts
Itinerari   circular
Desnivell   404m.
Horari       3,30h. amb parades
dificultat   -F-

El Castell de Bac Grillera és una muntanya de 1.057 metres, situada entre els municipis d'Albanyà i de Maçanet de Cabrenys, tots dos a la comarca de l'Alt Empordà. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic.. Tota la ruta esta marcada amb senyals de color groc inclús vermell i verd.
Situats al poble de Maçanet de Cabrenys seguim la carretera direcció França, passem el restaurant de C’an March a Tapis i a uns cent  metres després del km. 22  en un gran revolt a la dreta, surt a l’esquerra una pista que podem seguir uns metres i aparcar el cotxe,

Al encreuament de pistes podem iniciar la ruta per la dreta o per l’esquerra, 9,20h.nosaltres vàrem seguir rectes es a dir per la pist
a de l’esquerra que puja suaument deixant a mà esquerra la masia de la Gavarra, (alguns comencen per la dreta per fer la pujada al cim de la Roca del Castell del Bac pel costat de la cadena.).10,20h. a 10,40h. Exactament en una hora arribem al santuari de la Mare de Déu del Fau documentat des del segle XIV i reconstruït al segle XV. Tornem enrere pel mateix camí fins al primer encreuament 10,45h., seguim rectes el camí de l’esquerra que  ressegueix la carena. Pujant i baixant entre bosc i roques arribem sense problema al cim de la roca del Castell del Bac 11h. a 11,10h., un petit descans i seguim  fins arribar al vèrtex del cim que tenim just al costat Castell de Bac Grillera  1.057m. 11,30h. a 11,50h.. Culminat el punt més alt del dia, iniciem la baixada seguint el camí ben marcat fins al capdavall on trobem les ruïnes del que havia set la masia de la Fullola, podem anar hi directament pel primer trencant  12,10h.o mès suaument per la pista que sortim més avall 12,25h.. Ara el camí amb una senyal a l’arbre segueix  direcció nord resseguint la muntanya quasi de pla, arribem al que havia set el mas dels Horts 12,40h. i molt aprop mig enderrocat l’edifici de Sant Cristòfol 12,45h. , Ja només ens queda seguir la pista fins arribar de nou al cotxe.
       TRACK                                                                                                         Setembre 017
Santuari del Fau
Encreuament sota el santuari

Seguint la carena

Arribant a la roca del castell del Bac

al fons el santuari d'on venim

Forta pendent ajudats amb una cadena

E-Tapís        Cim-Roc de Frausa                        D-Maçanet de Cabrenys
cim de Castell de Bac Grillera

Encreuament a la Fullola

la casa en runes de la Fullola