dissabte, 16 de setembre del 2017

Desnivell   700m.
Horari        4h.
dificultat   -F-

Començem la ruta a Campelles per la pista en bon estat a la Baells, deixem el cementiri a la dreta , al fons podem veure una zona pelada d’arbres que es el nostre destí , el cim de Cubil, passem el pont de la font Roja, des seguida trobem un trencant que seguim dreta amunt fins a l’area i refugi de Pla del Prat (uns 5 kms. de Campelles). Passat el refugi, a l’esquerra tenim una bona esplanada per deixar el cotxe. Seguim la  pista ara pel darrera del refugi, però la deixem d’immediat per enfilant-se a mà esquerra per l’únic camí que s’enfila muntanya amunt, camí que també deixem d’immediat per remuntar una forta pujada que veiem a la nostra esquerra amb una fita a la vista, fem uns cent metres per anar a visitar l’avet centenari de la Baga de la Berruga, que el pobre ja esta molt caducat.

Baixem de nou al camí que teníem començat i ara si ens enfilem amunt sense pèrdua, passem al costat d’un abeurador pels animals amb una font d’aigua fresca molt bona,
ja més amunt arribem al coll de Pan, bon lloc per admirar les vistes i recuperar forces.
Aquest és un punt important d’encreuament, seguint de pla anem directes als plans de Coma Ermada, però el millor és pujar amunt per la carena fins al cim de Cubil , punt culminant de la nostra excursió,
al cim ens va sorprendre la pluja i la boira per això vàrem decidir baixar directes en diagonal al pla de Coma Ermada però en bon temps agüéssim seguit per la carena fins el coll.
Al pla de Coma Ermada ple de vaques ens enfilem una mica per la vesant següent i només ens cal seguir el camí  sempre en baixada per la carena marcat amb senyals grogues, compte al arribar al bosc el camí gira totalment a l’esquerra fins anar a parar a la pista del refugi i al santuari de Montgrony.
Després d’un bon dinar seguim avall per camí molt ben marcat en una hora a Gombreny.