diumenge, 17 de desembre del 2017

Desnivell   560m.
Horari       3,30 h. total
dificultat    -F-
 Agafem la ctra. C-26 fins  l’alçada de Berga  on seguim  a la dreta la carretera a Vilada, passat el poble al km.160,5 ens hem de ficar a la dreta a una pista a 180º de molt mal entrar que en uns 200m.  ens abaixa  al riu amb lloc per aparcar.

Iniciem la ruta travessant  el pont del Climent, un pal indicador ens marca seguir a la dreta recte amunt seguint les marques grogues. Al capdamunt de la pujada  passem el Portell de l’Ovelar,  un pas estret per dues roques,

entre pujades i baixades passem un altre pal indicatiu que seguim rectes deixant un camí a la dreta, tenim al davant una llarga pujada que anem  guanyant sense preses. De nou un pal indicador molt esborrat  en marca al cim, deixem el camí de la dreta i seguim recte amunt  ara amb marques blanques que ens porten fins al coll, seguim a l’esquerra  sempre per camí molt fresat,  enfilem l’última part  remuntant  la carena per terreny de conglomerat  directes al cim.

Nosaltres la tornada la vàrem fer pel mateix lloc  però si volem podem tornar baixant pel camí que veiem al altre costat del cim.                                           16-12-2017