dimarts, 28 de juliol del 2020

Gran Tuc de Colomers 2.933m.

Inici                Aparcament Estany de st. Maurici
Itinerari          Directe al cim per senders
Punts d’aigus  tot el camí trobem rierols
Desnivell          1400m.
Horari              unes 11 h. sense presses
dificultat          -D- dificil pel desnivell

Al poble d’Espot ens arribem a l’aparcament del Prat de Pierrot on deixem el cotxe i comencem a caminar per l’idíl·lic camí del parc natural que en una hora ens porta al refugi Ernest Mallafré, passem el refugi i seguim pista amunt deixant trencants a Monestero o a Subenuix, mentre pugem gaudim d’unes vistes esplèndides al Estany de Sant Maurici i als Encantats. Al capdamunt del camí ample arribarem al Portarró d’Espot,

Hem de baixar uns metres el camí fins al primer revolt tancat que gira a l’esquerra però nosaltres girem a la dreta per un estret sender molt fitat que flanqueja per sota el rocam del cim de Crabes, que tenim a la dreta
es important que no ens enfilem per les roques perquè el sender passa just per sota. A la part baixa i tenim l’estany Redó on cau l’aigua del desaigua de  l’estany del Bergus que trobem al final del camí,
fins aquest punt el camí es fàcil. Al passar l’estany de Bergus podem descansar i agafar aigua com si volem més amunt, aquesta sortida no hem de patir per l’aigua.
A partir d’aquest punt el camí ja no existeix, cal seguir les fites que s’enfilen direcció ponent primer salvant un petit turó i tot seguit una forta pujada neta de roques per arribar als peus del cim. Tenim a la vista els petits ibons glaçats amb la tartera al fons, es important no perdre alçada i afrontar la tartera com més amunt millor tot per un terreny caòtic ple de roca, millor anar a buscar els laterals perquè al centre de la tartera esta molt gastat amb terra fina i relliscosa.

Arribats al coll presidit per una gran fita, fins al cim es un petit passeig.De tornada desfem el mateix camí.