dimarts, 28 de juliol del 2020

Gallinova 1687m

Sortida al cim mes alt de la Serra de Carreu al Pallars Jussà. Abella de la Conca, travessem tot el poble i despres de la baixada veurem a ma esquerra la pista que s'enfila a la Serra de Carreu apta per vehicles alts. Nosaltres deixem el cotxe i remuntem la pista a peu. En uns quatre kilòmetres trobem la casa de Toha, una petita masia molt ben conservada, la pista segueix amunt girant a l'esquerra per l'únic trencant que trobem, la pujada s'accentua fins al coll del Trumfu que hem tingut sempre a la vista, bon lloc per fer una primera parada.
La ruta segueix a ma dreta remontan una zona herbosa per cami poc definit fins a la roca, el sender ple de fites fa un flanqueig a la muntanya cap a la zona de llevant enfilant nos roca amunt ajudats en algun moment de les mans.
Es important seguir les fites que al capdamunt de una petita tartera pedregosa arribem a una valla reixada amb l'únic pas per passar, es tracte d'un forat molt bast obert a la tanca amb els ferros tallats.
Seguim pujant en diagonal anant a buscar la carena fins al vertex. Balcó privilegiat als cims del pirineu, la veina Serra de Carrànima, el pantà de Sant Antoni......
La tornada la fem pel mateix lloc però molt mes rapits.