diumenge, 9 d’agost del 2020

Tuc de Mauberne 2880m.

Inici          cabana de pastors a la pista de Bagergue
Itinerari    cami normal de pujada
Punts d’aigua  pocs llocs
Desnivell           942m.
Horari               5h. total

Dificultat          -PD-

Mauberme, cim molt conegut, situat entre la Vall d’Aran i l’Arieja. Situats al poble de Salardú seguim la carretera cap a Bagergue on surt la pista de terra a les mines de Liat, la pista es molt dolenta i estreta només per 4x4 s’enfila resseguin el riu Unhola d’aigües marronades riques en minerals ferrosos. Ja a la part alta hi trobem una cabana de pastors on deixem el cotxe, Un bivac fresc ens va anar be per passar la nit. De dia el petit sender que s’enfila marcat amb fites i algun petit tros de les antigues vies es veu be, però si es fosc costa una mica, doncs enfilem aquest sender molt dret que ens escurça el camí de la pista que hem pujat, al capdamunt el sender surt a retrobar el camí normal mes ampla amb menys pendent  s’endinsa al mig d’una gran catifa verda fins al fons de la vall on arribem a l’estany de Montoliu, un paratge de gran bellesa amb al cim al davant. Aquí deixem a la dreta el camí a les mines i després d’un descans seguim per l’esquerra del estany  en la mateixa direcció el sender que continua pujant al coll de Mauberme. Seguim per camí evident ben fresat rodejant el cim per l’oest, tot i passant zones rocoses, no tenim massa dificultat fins arribar a la canal molt dreta i relliscosa que ens enfila fins al cim del Tuc imponent i feréstec

Vistes impressionants a tot el pirineu i especialment al massís del Aneto que tenim a tocar.La tornada la fem pel mateix lloc.