dissabte, 29 d’agost del 2020

Lo Corromco 2.543m.

Inici                 A la sortida del bosc

Itinerari           per la carena
Punts d’aigua  cap
Desnivell          736m.
Horari              1,45min. pujar  1h.baixar
Dificultat          -F-

Sortida molt agradable per la zona alta de la Vall de Boì.

Al poble de Durro el passem per dins i seguim la carretera fins a l’ermita de Sant Quirc on deixem l’asfaltat i continuem per una pista de terra amb  bon estat però molt estreta, al cap de uns quatre kilòmetres sortim del bosc i les vistes s’ens obren a infinitat de cims, aquí mateix deixem el cotxe, just on la pista ja planeja. Tota manera si seguiu el Wikiloc es marca molt be perquè la cobertura es molt bona. Tenim el cim just al davant imponent, sembla mès difícil del conte, només ens cal anar a buscar en tot moment la carena i amunt !!.

No busquem cap camí marcat perquè no hi es, només trobem algun pal del GR-11 que millor no acostant si  perquè vol dir que pugem massa cap a l’oest. Començem doncs enfilant la carena anant a buscar per on acaben els arbres, un cop a la carena el prat planeja fins arribar a la gran pala, sens dubte la part més difícil de l’ascensió que superarem fent marrades  enllaçant ziga- zagues , al final de la pala hem de superar tres petits turons per  arribar al coll de sota el cim. Ja ens queda pujar al cim sempre per zona herbosa i de menys pendent de la que hem fet a la pala. Cim, vistes a 180º, el millor les vistes al nort, Aneto,Beciberris, Comoloformo.......

Ja la baixada la fem pel mateix lloc .Atenció!!!! ja a l’última part hem van despista les senyals de GR que vaig seguir i no aconsello perquè  hem van portar massa lluny, però que també vaig arribar igualment al cotxe.                                                                                                                                                                                          Agost 2020