dimecres, 26 d’agost del 2020

Pics de La Pez 3.024m.

Inici                    Refugi tabernès
Itinerari              Molt llarg
Punts d’aigua     rierols fins al port
Desnivell             1.600m.
Horari                 10h. aprox de pujada (en dos dies)
dificultat              -D-
Al poble de Plan la carretera continua a San Chuan de Plan, aqui agafem la pista de terra estreta però apte per tots els cotxes que s'endinsa uns 10 kms per la vall de Chistau fins a una zona d'acampada lliure I un camping tancat on a la part del darrera ens trobem el trencant a la dreta a Biadós i seguint recte no tardarem en arribar al refugi lliure de Tabernés on tenim molt lloc per aparcar el cotxe. La primera part de la sortida es pujar al puerto de la Pez. Seguint la direcció NO de la paret del darrera del refugi surt el camì però nosaltres vam preferir anar a buscar el PR un tròs més avall al costat del pont. Seguim les marques del sender que s'enfila al costat del riu Zinqueta entre boscos molt agrait a l'estiu per les seves ombres, passem un pont de fusta a la zona del Bado de Bachimala a 1800m., cruilla de camins per anar a l'esquerra al port de la Madera, nosaltres seguim recte amunt cap al nord amb les senyals de PR , passem un altre pont de fusta deixant a la dreta un gran pluviòmetre i ens enfilem de nou als plans de Baliner, pel costat dret del riu,
a l'esquerra deixem una petita cabana de pastors i seguim progressant pel circ del Plan de la Pez amb la vista posada al fons al port on el sender s'enfila superant un petit ressalt situant nos al port de la Pez a 2458m.. Divisòria fronteriza que seguim a la dreta amb les últimes senyals del PR, a la bretxa amb cordes a la paret podem baixar a trobar el camí francès que remonta cim amunt, però nosaltres preferim enfilant se pel damunt de la cresta amb pasos molt aèris sens dubte la part més complicada de la sortida
Passada la cresta ja solament ens enfilem per zones herboses fins a la cota 1700 on decidim descansar i quedar nos a fer bivac. Al matí seguen després d'un petit esmorzar fem els tres-cents metres que ens falten tot per rocs fins als dos cims.