dimarts, 22 de març del 2022

Saderra-Puig Castelló-Punta de la Rella-Coll de les Gargantes

•  Inici       Saderra, fi ctra. asfaltada
  • Itinerari circular (sortejant una cresta )
  • Desnivell 362m.
  • Horari     2,40h.
  • Dificultat -D- al pas de la cresta

cim de la Punta de la Rella

!! Compte!! . Sortida amb uns passos molt aeris sobre una cresta de terra i roca, fàcil per muntanyencs experimentats, però difícil per inexperts en grimpades.

Al veïnat de Saderra aparquem el cotxe on s’acaba l’asfaltat, podríem deixar el cotxe abans però així farem un trosset d’escalfament abans de la pujada. Iniciem la caminada tornant enrere per la mateixa carretera d’on hem vingut, al arribar a la masia del Soler, abans de passar el torrent, agafem a ma dreta el camí que s’enfila per bona pista amb no molta pendent però de pujada constant fins al coll on a ma dreta un estret sender amb pocs metres ens puja al Puig Castelló el primer cim de la jornada. Hi podem veure unes pedres, restes d’un antic dolmen funerari. Tornem al coll per seguir pista amunt fins a un altre collet on deixem la pista a Sant Quirze per seguir a la dreta per un ample camí de forta i continuada pendent que ens puja al segon cim, la Punta de la Rella, el camí queda tallat de cop sobre la cinglera en un terreny rocós que veiem que continua cap a l’esquerra per una llarga cresta mixta entre roca i terra. Estem a la part mes difícil de la ruta, hem de fer un seguit de puja i baixa per les roques tot i que no es difícil en un parell de llocs ens hem d’ajudar amb petites cordes fixes molt veies que no ens en podem refiar del tot, millor primer fer unes estirades per comprovar el seu estat. Jo diria que aquí fem al menys un parell de cims. Al final de la cresta ja veiem el sender que baixa primer a buscar el PR i des seguida ens trobem al coll important de Les Gargantes cruïlla de camins. A la dreta baixem seguint el PR que còmodament per frondosos boscos ens deixa a la pista de les valls de Saderra, els pals de senyalització ens confirmen que anem per bona ruta cap al punt d’inici desprès d’uns dos kilòmetres.
                                                                                     Març 2022
Inici camí

Dolmen al Puig Castelló

Cim a la cresta

Pas amb corda a la cresta