dijous, 21 de juliol del 2022

• Desnivell 1696m.
  • Horari dues jornades
  • Dificultat -PD-

Situats al nord-oest del principat d'Andorra, a la parròquia de la Massana, prop dels límits amb el Pallars Sobirà i el País de Foix. Amb 2.942 metres d'altitud, el Comapedrosa és la muntanya més elevada d'Andorra.
Iniciem la ruta circular de dos dies a la part alta d’Arinsal, passat el túnel s ha a condicionat un bon aparcament pels cotxes. Des d’aquí enfilem la pista que s’inicia quant s’acaba l’asfalt de la carretera d’Arinsal al Pla de L’estany. Seguint el GR-11 que puja pel mig del bosc i resseguint el riu fins al coll de Comapedrosa 2224m.i al refugi guardat del mateix nom on passem la nit després de sopar al costat del estany de les truites.

El dia seguent seguim amunt pel camí ben senyalitzat amb pintura groga fins al cim i bona part també marcat amb les senyals del GR-11. La ruta tot i superar un desnivell considerable, no presenta cap dificultat. Anem primer a la portella de Baiau, en una cruïlla amb un rètol seguim a la dreta.

Puguem deixant a sota l’estany Negre cap a la carena que ens porta al cim del Comapedrosa 2939m..
Després d’un petit descans baixem pel mateix camí de pujada flanquejant a la dreta cap al port de Baiau per seguir baixant per tartera a tocar quasi els estanys de Baiau
seguint flanquejant ara però per sota el pic de Baiau, compte !! es millor baixar aprop dels estanys perquè sinó el flanqueig pel mig d’un caos de roca es fa molt dur, seguim a l’altre costat pujant tartera amunt rodejant per sota la Roca Entravessada anant a buscar el port de Medacorba i amunt a ma esquerra buscant els millors passos que tenim marcats amb groc molt visibles, es important no desviar-se per no perdre’ns per llocs difícils.

Cim de Medacorba, un lloc impressionant per la seva localització, al bell mig de muntanyes molt conegudes,un lloc per quedar si una bona estona gaudint de l’entorn.
Ja tornant muntanya avall, al mateix port del Medacorba agafem el GR-11 que baixa a trobar els estanys Forcats on a l’ estiu es obligat al menys refrescant si els peus,
 ja no deixem el GR-11 cap al Pla de l’Estany amb el seu petit refugi lliure i de nou cap al cotxe.