diumenge, 22 de gener del 2023

Agulla de La Miranda del Princep 993m.

Aquest cim el podem classificar al menys en aquesta ruta com a difícil a causa dels flanquejos perillosos que cal fer.

Arribem al coll de Can Massana amb els laterals de la carretera plens de cotxes per tal d’estalviar se el pagament de l’aparcament. Sortim per camí ben senyalitzat direcció al refugi Vicenç Barbé, tot el camí transcorre pel bosc i es de molt bon fer, enfilem la Portella, una canal encaixonada que poder necessitarem ajudant se de les mans, sense mes dificultat arribarem el refugi on tenim taules a fora per poder esmorzar còmodament al sol. Enfilem el segon tram de la ruta sempre per bona pista seguint el PR passarem primer per l’Agulla petita amb bones vistes a l’Anoia i continuem fins al coll entre dues agulles conegut com el pas del Princep. Molt de Compte !!! aquí ens va costar trobar l'estret corriol i per això al track surten moltes ratlles, hem de deixar el bon camí del PR que seguirem després cap al coll de Porc i ens fiquem a ma dreta per un corriol estret que surt a tocar de la roca i ens flanqueja per sota les tres agulles que tenim abans de la nostra, hem de deixar les canals que s’enfilen a ma dreta perquè no van enlloc i seguir uns cent metres de forta pendent que no podempassar si la roca esta mullada. El primer que trobem es un curt flanqueig de roca que vigilant podem passar be, ja al següent flanqueig rocós de molta pendent tenim poc tros per posar els peus i poques preses per les mans, aquí nosaltres vam posar un cordino lligat a un matoll i a un arbre per tenir un mínim de seguretat, encara hem de passar un altre pas estret que posem els peus amb molt de compte, ja situats al peu de la canal ficada a la paret, sortegem arrels i arbres amb poca dificultat fins al cim. De tornada passem els tres flanqueixos aprofitant el cordino que teníem posat fns al Pas del Princep on ens retrobem de nou amb el PR que ara seguim direcció est per molt bon camí cap al coll de Porc. Som a la carena on canviem de vessant iniciant la baixada per sota els Frares Encantats a buscar el GR que ve de Montserrat cap a la Cadireta i de nou a Can Massana.