dilluns, 27 de juliol del 2009

dificultat -F-

On Som

Al Ripollés
Un any més fem la travessa Vallter-Núria, que cada estiu organitza l'Associació de lluita contra el càncer de Ripoll.
A les 6,30 sortim de Ripoll amb autocar cap a Vallter, allà el telecadira ens puja fins a la cota 2400 a les 8,30h. En uns 30’ som al Coll de La Marrana (2515m.), baixem molt poc, pugem una mica i esmorzar al Coll de Tirapits 20’ a les 10,30h.( 2791m. ), des del cim ens arriben sons d’un trompetista . Amb l’estómac ple planegem pel Coll de la Vaca 11h., baixem al Coll de Carança, (2730m.) 11,15, Cim de La Fossa del Gegant (2800m.) 11,25, i Coll de Nou Creus, Ja veiem Núria sota nostre. La ruta de la travessa baixa directament a Nuria. Nosaltres ja ho vàrem fer.
L’any passat varem seguir la carena fins al proper Coll de Nou Fonts i Nuria.
Aquest any iniciem la baixada del Nou Creus però desseguida agafem el camí que trobem a mà esquerra que s´enfila suaument per la carena als cims de Les Arques(2794m.), Coma del Clot(2785m.) i Fontnegra que rodajem per la dreta i sense arribar al coll de Torreneules baixem directament al Pic de L´Aliga (2428m.) que deixem a la dreta mentre seguim baixant pel sender del camí del Bosc directament a l’alberg de Nuria. (2120m.) 13,25h.