dimarts, 27 de desembre del 2016

Montserrat, Gorro Frigi. Sud. Via Gede

Via Gede 180mts.  ( IV )
Potser es una via poc coneguda, però sens dubte  una via per disfrutar els que no ens agrada fer vies de gran dificultat.
Aproximació:
Es pot pujar pel camí, però nosaltres per guanyar temps i també per comoditat vàrem agafar el funicular de Sant Joan que amb la llicencia et fan el 10% de descompte. Adalt seguim per la dreta el camí molt ben marcat  que ens acosta al peu del Gorro Frigi.

Ens enfilem per la canal que separa el Gorro Frigi de la Magdalena Superior, algun pas ajudats per una corda fixe fins a dalt el coll on normalment hi bufa el vent, ja de baixada trobem a la dreta una petita edificació enclastada  en una balma, allà mateix podríem començar l’ascensió del segon llarg a la reunió 1, però ja que hi som millor fer tota la paret, el caminet segueix baixant avall molt dret i deixat però es molt poc tros i val la pena.

Ascensió:
Un cop encordats en el petit espai que tenim i assegurat el company tirem amunt el primer llarg pràcticament caminant fins la R1 IIIº 40mts.

Sempre buscant els para volts que ens marcant molt be la via. Iniciem el segon llarg, 40 mts més de III+ sempre recte amunt amb molt bones preses. Tercer llarg 20 mts III+ continuem amunt passant un tros de IVº. Quart llarg  30 mts IVº,  !! Compte !! no seguir amunt, es una altre via de més dificultat, fem un canvi de paret sortin per la dreta, un punt blau ens ho marca molt be,

Seguim amunt  tirant cap a la dreta.

Cinquè llarg 40 mts. IIIº amunt directes a l’arbre que tenim al davant, podem posar una cinta i seguir directes a la creu del cim.

Descens:
Baixem des grimpant o amb ràpel fins al coll. Seguint direcció al telefèric ens fiquem al primer sender que trobem a l’esquerra que pel pla dels ocells ens baixa a l’ermita de Sta. Ana i per les escales  del pas dels francesos tornem de nou al Santuari.