dimecres, 21 de juny del 2017

Desnivell  acum. 1133m.
Horari      8h. 12min.
dificultat  -PD-

Sortim de Nuria 1960m(.8,10h.) i enfilem el camí al Nou Fonts, el primer tram coincideix  amb la pujada al Nou Creus, (8,25h.)deixem a la dreta el trencant al camí del alberg , a mà esquerra  passem una palanca que creua el riu  i un tros mes amunt(8,40h.) un cartell ens marca el camí al Nou Fonts, remuntem la vall fins a la seva capçalera , (9,50h.) coll de Nou Fonts 2658m.. Deixem a la nostra esquerra el cim del Nou Fonts, ara ens toca baixar per un caminet ben fresat que en diagonal per l’esquerra ens porta directe al coll Bernat. 2616m.(10,15h.)
Des de aquest punt veim la cresta de l'Anyeller amb el pic Rodó al darrera, però ara el que ens cal es baixar  al fons de la vall que s’ens obre al davant.
Sense acabar d’arribar a tocar l’estanyet  resseguim la falda de la muntanya per pedra de tartera, deixem una canal molt dreta que puja directe al cim i ens enfilem anant a buscar la cara NO on veiem la famosa aresta ,ara equipada amb spits.(11h.)
Tenim davant nostre una paret amb passos de quart + però molt dreta, la primera part d’uns trenta metres ès sens dubte la més difícil. Superat aquest  pas la paret s’inclina tot i que encara tenim passos molt aeris però amb molt bones preses.

L’última part la fem sense encordar.

(13,20h.) Ja al cim, seguim per la cresta al cim de l’Anyeller

i de nou al coll Bernat (14,15h.). La cresta és molt aèria amb passos màxim de quart que nosaltres vam fer sense encordar, tenim un parell de bretxes per superar però que si ens hi fixem bé es passen fàcilment amb bones preses, fins i tot hi trobem una corda fixa molt antiga que sens dubte es millor passar d’ella. Passada la cresta retornem al coll de nou fonts (15h.)i de nou al Santuari de Nuria (16h.)on després de una bona cervesa comprovem que baixar un dia laboral pel cremallera és molt còmode amb poca gent.