diumenge, 25 de juny del 2017

Punta de Serra Custòdia 2.409m.

Inici         cota 2200m. passat coll Arenas
Itinerari  sender planer
Desnivell  200m.
Horari      tres a quatre hores

dificultat  -F-
Al costat de grans muntanyes les més petites ens passen desapercebudes i no es que siguin menys importants,  la situació i les bones vistes moltes vegades son immillorables però les deixem de visitar-les per manques de temps.
Es el cas del cim de Punta Concòrdia situada al capdamunt de la capçalera de la Vall d’Ordesa, el seu cim és un autèntic mirador de primera línia a Ordesa, Anysclo, tot el Mont Perdut amb la Torre de Goritz i al fons, darrera la vall de Pineta sobresurt el cim de la Munia i més al surt el cim de la Penya Montañesa.
Es una bona sortida per fer a l'hivern amb neu i millor sortir directament a peu des del petit poble de Nerin a la vall de Vió, que serian unes quatre hores de pujada amb 1,100m. de desnivell. Aprofitant una sortida dels meus companys al cim del Perdut que conec molt be de diverses sortides al seu cim, al Dedo ,al Cilindre , Pitó SW, P.Escaleras, vaig aprofitar per coneixre nous racons.

Ens cal arribar al coll de Goritz que podem pujar hi tant des de la vall de Pineta com de la vall d ‘Ordesa a mitja hora del refugi, nosaltres  veníem del poble de Nerin amb el bus que et puja per la pista de cuello Arenas i en mitja hora  et deixa a la cota 2.200m. Comencem a caminar i a 15 minuts ja tenim la primera sorpresa del dia, un mirador sobre la Vall d’Ordesa amb els cims al fons i el refugi de Goritz a la vista,
un camí molt marcat i amb magnífiques vistes de tot el seu entorn, ens porta al Collado Gordo  2.200m. 20', coincidint amb la senda normal que ve del serral d'Arenas. Seguim pel camí cap al refugi de Goriz  NE per un recorregut pràcticament horitzontal, i com a teló de fons," Les Tres Sorores"al capdavant, i a la nostra esq., al el fons de la vall de Ordesa la bonica cascada de la Cua de Cavall avui amb poca aigua..
Ens apareix a la nostre dreta la petita serra de Concòrdia  amb el seu punt més alt al final que anirem a buscar pel GR 11 just passat l’únic rierol que ens trobem enfilant  a la dreta al coll que tenim a la vista sota la Torre de Goritz. 1h.
Seguim muntanya amunt sense dificultat fins el cim on de ben segur gaudirem del seu entorn.
De tornada baixem direcció S resseguint la serra que ens baixa directament a cuello Gordo i de nou al punt d’inici.2h.