dilluns, 26 d’agost del 2019

Monteixo 2905m. - Noris 2828m.( circular )

Inici         Pla d’Aixeus
Itinerari   Circular
Desnivell 1003m.
Horari      7h. amb parades i bany inclòs
Dificultat  –PD-

Alins, un poblet molt tranquil de la Vall ferrera ens va acollir als apartaments del hotel Saloria amb bon sopar i bon descans. Tranquil·lament cap a les set del matí ens preparem per sortir al pla d’Aixeus amb vehicle alt perquè la pista no es gaire bona.
La direcció a seguir esta clara amb el rètol molt ben posat, anem remuntant al costat del rierol mentre darrera nostre ens van apareixent cims com la pica d’Estats.
 Al arribar als 2400m. tenim una estació meteorològica a l’esquerra, l’estany al davant i a la dreta el camí que segueix amunt clarament visible rodejant el Monteixo per la dreta.
 Les vistes sens van obrin al cims per tots costats, arribem primer a un coll molt rocós i després a un altre coll molt ample, ja a sota al cim per la seva cara sud enfilem directament l’última pujada entre rocs i buscant els millors passos. Cim del Monteixo 2905m. amb el llac d’Aixeus a sota es impressionant la gran quantitat de cims que tenim a la vista.

Després del descans merescut i de haver recuperat forces, iniciem la baixada resseguint la carena pel costat de llevant,
la primera baixada es una curta canal molt dreta i no podem badar ni un moment, en algun lloc fins i tot es bo agafant se amb les mans, el camí ben definit va arran de cresta que podem sortejar pel costat entre roques i herba sense dificultat si el terreny esta sec. Alguna bretxa ens regala de nou vistes a l’estany d’Aixeus que tenim a sota.
Superada la primera part de la cresta el sender es fa cada cop més fàcil i directament anem primer a l'extrem al cim de Lo Sentinella 2562m. i finalmeny al cim de Norís 2.828m , sota nostre tenim el petit estanyet de Norís.
 Ara si comencem la baixada sense dificultat per terreny pedregós seguint la vessant nord avall,
alguna fita de tant en tant ens guia per camí poc definit però conscient que hem de rodejar el llac per la dreta, es a dir per la cara NE. En aquest punt els companys suats i cansats van decidir donar-se un bany ben fresc per quedar nous.
A l’estació meteorològica retrobem el camí de pujada que desfem sense dificultat fins al pla d’Aixeus.                track                     24-08-2019