diumenge, 18 d’agost del 2019

Roca de Sant Salvador ( L’Elefan t) 1.156m. Miranda de Santa Magdalena 1.132m.

Inici          ctra. a Sta. Cecilia
Itinerari   circular per canals i camins
Desnivell   1.089m.
Horari       5,30h. total amb parades
dificultat   -PD- difìcl el pas estret al cim de l'Elefant

A uns dos-cents metres dels aparcaments públics de bon matí, trobarem un racó per aparcar al costat mateix de la carretera a Sta. Cecilia. Allà mateix veiem ben senyalitzada les escales que ens acosten a la canal del gat just passat el camí dels Degotalls.
Veiem el camí a ma dreta que s’enfila per la canal entre roques amb alguna grimpada fàcil i un pas curt amb una corda a la paret per ajudant-se. Al capdamunt de la canal arribem al pla de la Trinitat ( 946m.),
seguim a la dreta el camí ben senyalitzat que ens acosta a les ruïnes de la antiga ermita de la Trinitat. Sense deixar el camí ben fresat sortim del bosc per enfilar la muntanya rocosa seguint alguna fita grimpant fins al peu del cim, ens cal superar una canal molt estreta i dreta només per gent experimentada on ens hem de pressionar entre parets. Vista esplèndida al cim amb les Magdalenes al davant.

Desgrimpem i tornem a buscar el camí que ara seguim ja en baixada per la cara NO. El camínet de bon fer ens baixa al Pla dels Ocells, aquí deixem el nostre camí que segueix de front pel camí vell a Sant Jeroni i ens enfilem a ma esquerra per un petit sender poc transitat i molt deixat que ens puja directe a trobar el camí principal de Sant Joan a Sant Jeroni. Ara seguim a ma esquerra direcció a Sant Joan fins al trencant de la regió de SantaMagdalena ( 1.070m. ),
a la dreta el camí puja primer per unes llargues escales i després fent ziges zagas fins a les ruïnes de Sta. Magdalena i al cim de la Miranda de Santa Magdalena 1.132m. bones vistes al Baix Llobregat.
 Desfem la ruta de pujada i seguim pel camí a Sant Joan fins que topem a l’esquerra amb el senderó ombrívol que baixa a Santa Anna, també amb ruïnes. Estem sobre el camí vell de Sant Jeroni que seguim tot en baixada, passem l’estret pas dels francesos i després de molts graons arribem al pla del monestir que travessem sense encantant-se . Al costat esquerra del aparcament públic molt ben marcat surt el camí dels Degotalls que ens apropa de nou al punt d’inici.                                      17-agost-2019   TRACK