divendres, 16 de juny del 2023

Cap de la Boixassa, pel Coll del Pendis i el Refugi Sant Jordi (100 cims)

•  Inici Balla sota el coll de Trapa
  • Itinerari Circular
  • Desnivell 555m.
  • Horari 3,46h.
  • Dificultat -F-

Al poble de Riu a tocar del túnel del Cadí surt la pista molt bona apta per tot tipo de vehicle al refugi del Serrat de Les Esposes i a l'esplèndid Mirador sobre la Cerdanya amb pista allisada fina a condicionada per fer amb cadire de rodes. La pista segueix amunt fins trobar la balla que ens barra el pas a tocar el coll de Trapa que no cal arribar i que deixem la pista a ma esquerra per continuar per la pista que ens ve recte ben senyalitzada al coll del Pendis, un coll molt important a aquesta zona i una cruïlla de camins. Seguint la pista arribem doncs al coll de Pendis on s’acaba i aquí tenim varies opcions, davant tenim el camí GR que baixa al refugi Sant Jordi però que preferim deixar lo per la tornada, ara agafem el corriol de ma dreta que ens porta planejant fins el coll de Vimboca a 1798m. Arribats al coll agafem a ma esquerra el sender que baixa decididament al coll de Galligant a 1723m. Aquest sender pel mig del bosc ens impressiona al sortir a un claro amb vistes a la cara nord del Pedraforca i a la paret nord del nostre destí, el Cap de la Boixassa. Al coll de Galligant, amb vistes al Moixerò sobre nostre a la part est, baixem pel corriol que flanqueja les agulles de la Boixassa, que passem per sota amb la tartera ben visible però que decidim continuar pel camí normal de poca dificultat. El sender segueix fins al coll del pas de la Boixassa, aquí entenem el nom del cim, tota una besant Sud de la muntanya plena de matolls de Boixos. El sender s’enfila pel mig dels boixos fins al cim de l’agulla cimera, una atalaia a la serra del Cadi amb la paret nord del Pedraforca, el Comabona, el Moixeró, les Penyes Altes, sota nostre el poble de Gavà i infinitat de serres i camins. Desprès d’uns ganyips cal tornar enrere pel sender de pujada, es pot baixar directament per la tartera del costat est, però nosaltres decidim baixar els companys tots junts pel camí de pujada .Ja al pla sota les agulles passada la tartera ens trobem una cruïlla a ma esquerra marcada amb PR que baixa i que ens ha de portar al refugi de Sant Jordi passant pel Pas de Galigan i la Font del Faig sota una bauma. Al Refugi de Sant Jordi, bon punt de referència agafem el GR que s’enfila en pujada suau i en 25’ al coll de Pendis i ja al Coll agafem la pista que ens torna de nou al punt d’inici.