dijous, 1 de juny del 2023

•  Inici parc S.E, de Bas
  • Itinerari circular
  • Desnivell 576m.
  • Horari 5h.( amb parades )
  • Dificultat -F-

Sortida mot maca tenint com a referència la caminada de la LLetissonada 2023 pels boscos de la vall de Bas. Iniciem la nostra ruta al parc de Sant Esteve de Bas, el mateix lloc on varen sortir els caminadors de la LLetissonada, caminada anual que organitza molt be el Centre Excursionista d’Ambas. Des del parc de l’estació el recorregut es va enfilant cap al nord per la serra que comença al puig de la Senyora i decididament s’enfila passant per les ruïnes del mas Roig cap a la torre de Murrià al cim de Roca Bellera a 821m.. Deixem a ma dreta el camí per on tornarem i seguim a trobar la carretera que puja a l’àrea recreativa de Xenacs on fem un esplèndid esmorzar sota els pins en una zona molt agradable amb taules a disposició de tothom, també i trobem un restaurant però que avui trobem tancat. Retornem a la nostre ruta enfilant camí amunt molt ben senyalitzat pel mig d’un bosc bucòlic. Planejant sense pèrdua ens trobem la masia en ruïnes de Marboleny just a prop del camí de pujada. Sempre per dins del bosc arribem a la cova d’escala al costat mateix del camí, un forat fondo amb una escala de baixada que fa una mica de respecte, al costat trobem un altre forat mes petit i no gaire mes lluny ens topem amb la cova de la Vila amb una entrada molt mes gran. Seguim el camí avall cap a la solana del Soler a 814m. d’alçada i al Puig Dragó que limita el terme de la Vall de Bas amb el terme de Sant Feliu de Pallerols. Sempre per camí molt ben fresat i netejat pels organitzadors de la lletissonada arribem a l’últim turó del dia, el Turò de la Bandera amb la seva estellada que corona el cim. Baixem al coll de Bas on deixem la zona boscosa per seguir l’Antigua carretera que avui es un molt concorregut carril bici fins al encreuament amb la carretera a l’alçada del restaurant de la Casilla que a ma dreta surt el carril bici de terra que ja sense deixar lo ens porta directament a Sant Esteve D’en Bas i de nou al punt d’inici.