divendres, 9 de juny del 2023

Cim de L'albarda Castellana 1.178m. per la Vinya Nova i el Camí dels Francesos (100 cims Feec)

• Inici la Vinya Nova
  • Itinerari circular
  • Desnivell 744m.
  • Horari 4,15h.
  • Dificultat -F-

Cim del Mirador de l'Albarda
Montserrat, una muntanya plena de canals i senders amb fortes pendents. L’Albarda podem pujar sortint del monestir, per la canal de la LLum de Santa Cecilia o per la Vinya Nova que es per on hem decidit pujar nosaltres. A Collbató busquem la pista que va al restaurant molt visitat de la Vinya Nova i deixem el cotxe al seu gran aparcament apta per moltíssims cotxes. Iniciem la caminada seguint la pista direcció NE tal com ens anuncia un petit cartell a les vies d’escalada i a Sant Jeroni, un estret sender ens comença a enfilar cap a la Roca dels Trullagons que veiem al davant nostre al sortir al primer claro, estem al camí del Pont. A ma dreta deixem un forat a la roca poc interessant, la pendent es forta i anem pujant amb el paissatge de unes agulles davant nostre i la canal dels Pollegons a ma dreta, la pujada es fa llarga i feixuga. Sortim de nou a un altre claro amb vistes a Collbató i la part sud, deixem el sender de la dreta per continuar a ma esquerra amunt a un altre coll. Ja som a la part alta i seguim pujant per la carena amb molt bones vistes, estem sota mateix de la Miranda dels Pollegons amb bones vistes al Plec de Llibres i al Mont gros que tenim a l’altre costat. Per fi arribem al coll on ens trobem el camí a Sant Jeroni que be del monestir i planeja fins sota mateix del nostre destí, Sens obre una esplèndida vista panoràmica a la part est amb el cim del Cavall Bernat en primer pla, Sota la Roca 339 de l’Albarda creuant el torrent sec de Santa Maria, un Isard ens dona la Benvinguda a 1050m. d’alçada. Deixem el camí Nou a Sant Jeroni per seguir a ma esquerra pel camí vell que s’enfila al coll de Les Pinasses on surt el camí dels Francesos que farem de baixada, ara però seguim a ma esquerra l’ascensió al cim, el primer pas que flanqueja a ma esquerra es curt però delicat amb petites preses per posar els peus i les mans, anem sobre la roca a buscar una curta canal que enfilem sense dificultat ajudats per un petit cordino. Encaixonats entre parets només ens cal pujar un tros vertical d’uns quatre metres també ajudats per un cordino que fem sense dificultat i seguint pel damunt de la roca arribem al cim, uns metres mes enllà veiem l’altre cim del Mirador que també podem visitar. Aqui a dalt limiten les comarques del Baix Llobregat, Anoia i Bages. Es un bon moment per refrescant se descansant admirant el paissatge menjant uns ganyips i avall !!! cap al coll on surt el camí dels Francesos ben senyalitzat amb pal indicador i les marques del PR- , el sender baixa decididament ple de pedres que cal anar en compte de no patinar. En tot moment tenim a la dreta vistes al Montgròs i als Ecos. A l’alçada de 1030m. deixem a la dreta el camí per anar al Montgròs, el sender es fa llarg, tenim a la dreta el Plec de Llibres a tocar que vam escalar l’any passat amb uns amics. Es curiós que alguns cims estiguin numerats com la Roca 380 que rodegem abans de arribar al Coll de l’Ajaguda a 840m., no parem de baixar fins arribar on el camí s’eixampla i planeja a trobar la pista a la Vinya Nova i al punt d’inici.