divendres, 2 de juny del 2023

Cims de la Canal Mala 2.422m., Les Borregues 2.693m. ,Font LLetera 2.581m.

• Inici           Coll de Trapa
  • Itinerari     circular
  • Desnivell    863m.
  • Horari        6,50h.
  • Dificultat   -PD- ruta llarga

Carena al Font LLetera
 Camprodon amunt ens diriguim a Tragurà d’Adalt, passem el poble i seguim per pista formigonada aproximadament un km. Per continuar uns cinc kms. per pista de terra en força bon estat fins al collet de la Gralla on es fácil trobar cotxes aparcats perque per aquests paratges i trobem moltes rutes com per exemple pujar al Balandrau o fins i tot baixar a Comadevaca. La nostre ruta es moderada no per les dificultats sinò per la duraciò de la ruta. Al coll de la Gralla iniciem la pujada per la pista que surt a ma dreta en bon estat flanquejant per sota el Castell dels Moros per arribar a la collada de Font Lletera i desviant se a ma dreta a l’alçada de la bassa on seguim per un corriol de bestiar que sens dubte podem agafar mes d’un perque son corriols que han fet les vaques, el que ens interesa es no perdre alçada. Al Clot de Triader passem per un parell de torrents amb poca aigua fins arribar a una cabana de pastors en molt bon estat i curiosa per les seves estretes obertures tant a la porta com la finestra. Seguim el nostre flanqueig per sota els grans cims guanyant alçada fins al cim mes extrem, el cim de la Canal Mala sobre la cinglera de les Arbretes. Ja al cim de la carena, encara ens queda molt desnivell per fer però les esplèndides vistes ens deixen encantats i distrets, doncs carena amunt pel cim de Vetes Blanques sense perdua arribem al cim del Puig de les Borregues, punt culminant de la sortida i no cal dir que la parada va ser important tant per recuperar forçes, fer les fotos de costum com disfrutar de les grans vistes a tot el pirineu amb els cims mes coneguts de l’entorn. Sota nostre la gran i llarga carena del Font LLetera ens espera, es una carena plena de alts i baixos però que sense presses es deixar fer. L’ùltim cim que ens trobem es el Puig deFont LLetera i ja decidim baixar directement pendent avall directes a trobar la bassa que veiem al capdevall, baixem pel costat dels Pals d’un filat sense filat per Prats herbosos a buscar el pla on retrobem el camí de pujada, la bassa i la pista que ens torna ben satisfets de nou al punt d’inici. Una ruta molt aconsellable per racons pocs tranasitats per admirar i gaudir molt del paissatge.