dissabte, 19 de setembre del 2015

Inici                   Sant Joan del Galí
Itinerari             circular
Desnivell             170m. de pujada forta a la primera pari
Horari                 Total caminats unes dos hores
dificultat              -F- i familiar

On Som
Osona
Si anem per la C-25 direcció Barcelona, un cop passat  el trencant a Manresa, Lleida , agafem la propera sortida ( nº 60 ) que ens deixa a la C-154, que seguim direcció a Olost i a un km. a mà esquerra agafem la pista que entra a la ermita de Sant Joan del Galí

L'excursió a l'ermita de Sant Sebastià, ens durà a un dels turons més emblemàtics de la Plana de Vic. . A banda de les vistes que gaudirem des de l'ermita, el que la fa especial és la seva història. En aquest indret es van reunir "Els Vigatans", posteriorment coneguts com a Companyia d'Osona. Es tractava d'un grup de personalitats de la noblesa Vigatana que el 17 de maig de 1705 es van reunir en aquesta ermita per signar el Pacte dels Vigatans. Aquest acord era una proposta de pacte secret amb el Regne d'Anglaterra, que havia de facilitar ajuda als Catalans en la guerra de successió enfront Felip V de Castella. Dissortadament, tots sabem com va acabar aquella guerra.

Es tracta d'una caminada curta i fàcil de seguir, molt ben senyalitzada que iniciarem al costat de l'ermita de Sant Joan del Gali.

Haurem de seguir els senyals del PR-C41 (grogues i blanques), que seguirem fins a l'ermita, i els indicadors de l'itinerari Vic - Sant Sebastià.

Per tornar seguirem les marques de l'itinerari "Vic-Sant Sebastià" tot prenent la pista principal que baixa cap a Santa Eulàlia de Riuprimer. Un cop al pla, i abans d'arribar al poble (Santa Eulàlia de Riuprimer), seguirem les marques de l'itinerari que van  sempre per
 la pista principal fins a trobar-nos amb el camí que hem fet a la pujada.