diumenge, 27 de setembre del 2015

Desnivell  850m.
Horari      2,15h. de pujada
dificultat   -F-

Prop del km. 6 de la carretera que puja a coll de Bracons, aparquem el cotxe a la cruïlla de Cal Sant Pare. A l’altra banda ens hem d’enfilar per un corriol direcció nord-est

. En pocs minuts de forta pujada arribarem a la pista que a la dreta va a Capdevila. Uns metres a l’esquerra per tal d’enfilar-nos per un corriol que queda mig amagat pujarem direcció nord-oest , arribarem a les restes de la que fou la casa de Borredà. Al cap de poc d’haver passat la casa continuarem per un corriol que s’enfila a la nostra dreta. Uns sis minuts després abandonarem aquest corriol ( que retrobarem més endavant ) i girem a la dreta cap amunt. Caminarem una estona  (uns 300m.) cap al sud-oest per arribar al Serrat de Can Piquè  ( 950m. altitud) on retrobarem el camí que hem deixat abans  Des d’aquí seguirem cap a la dreta  direcció nord-oest, no tardarem massa més amunt a trobar el camí travesser que a l’esquerra va a la canal de Clivillers i cap a la dreta a Fontanils. Seguirem a l’esquerra, al cap d’un parell de minuts caminant de planer, travessarem una torrentera sense aigua i dos minuts més tard abandonarem aquest camí travesser per continuar pujant per la nostra dreta i en diagonal cap al nord-oest, seguirem fent alguna ziga zaga i més endavant ignorarem un camí que descendeix per l’esquerra mentre nosaltres continuarem recta passant a tocar d’una gran alzina  ( hi ha un tram una mica compromés, més endavant ignorarem un corriol que baixa per l’esquerra cap a la canal de Clivillers i seguirem el que ens ve de dret i que ens porta a la mateixa canal. Després d’haver pujat un bon tram arribarem a una llosa horitzontal, aquí deixarem la canal de Clivillers i girarem cap a la dreta en direcció est per anar a trobar el camí del pas dels Burros,

passem per el primer dels cinc o sis que anirem trobant fins al pas dels Burros.
 Aquesta part del recorregut en força planera passant per el mig de faigs. Passarem un altre morro amb una bona esplanada i bona vista. Cap a la dreta veiem  Cabrera, els Llancers i Bellmunt, a la nostra esquerra una gran cinglera i el Puigsacalm, seguint fent  raconades arribarem al peu de la cinglera del Puig dels Llops i al espectacular “Pas del Burros”,

per l’esquerra aprofitarem la cadena per no rrelliscar i per la dreta a terra hi ha uns troncs que ens donaran una certa seguretat, arribem al coll de Joanetes ( 1292m.). Aqui encreuament de camins amb pal indicador, Anirem cap a l’est pel camí de la dreta, deixem el trencant a la dreta que baixa pel camí dels ganxos veis , continuarem pel camí pujant directes al punt més alt . Puig Corneli (1355m.)  Molt bones vistes sobre la Vall d’en Bas i del Pirineu més oriental.