dimarts, 8 de setembre del 2015

Pic Gourdon 3.034m.

Després d’un divendres plujós, el dissabte clareja amb un sol escletant. La idea inicial era fer la cresta d’era baquo,

però la pluja d’ahir ha estat neu aquí adalt i amb quatre dits de neu glaçada, es fa impracticable  caminar per llocs exposats.

Patim en la nostra pròpia pell la fredor de la neu
Al Port de *Oô. se'ns obre a la vista un espectacular paisatge de muntanya, bones vistes sobre el Seil Dera Baque i en primer plà el Gourdon amb tons vermellosos i el seu inclinat llom pel qual es guanya el cim.

Fem un flanqueig  per blocs inestables seguint fites per arribar al coll del Gourgs Blancs.
Darrera  tenim les vertiginoses parets del Gourgs Blancs i el Jean Arlaud,

amb la seva agulla N que aprofitem per pujar-hi, un mar de núvols cobreixen la part baixa de les valls franceses.

Iniciem l’ascensió a la part baixa primer per la dreta per traçes poc definides fins arribar prop del cim on una gran placa de roca ens tanca el pas,

grimpem per la part esquerra fins que s'estreny  l’escarpat i exposat esperó final.

Ja només quedava desfer el camí al Port i per camins fresats arribar de nou al aparcament d’Estós