diumenge, 20 de setembre del 2015

Desnivell   700m.
Horari       4,50h.
Dificultat   -F-

Aquesta ruta molt transitada, es la més curta per pujar al cim del Matagalls de 1697m. (Osona, Vallés Oriental).

A Collformic, al km. 26,4 de la ctra. de Seva a Palautordera, iniciem el camí de pujada per una graonada que trobem  al costat de la pista  tancada amb una cadena ( GR-2 ), el camí que puja directe direcció N esta molt ben marcat i no tardem a veure el cim amb la seva creu.
                                                             antic pou de glaç
Tot seguit, la ruta transcorre per prats carena avall direcció O  també amb pals indicadors de color verd,

fins  arribar a l’ermita de Sant Miquel dels Barretons (any 1550).

Aquí hem de buscar a mà esquerra , es a dir pel costat de ponent el camí que baixa a la pista que a la dreta ens acosta a Sant Seguimon i a l’esquerra ens torna a Collformic.

El Santuari de Sant Segimon actualment en obres, no el podrem visitar perquè esta tancat, per obres i perquè es una finca privada. Si podem menjar i beure a un petit bar que han fet a la entrada.
La historia ens diu que el destronat rei de Borgonya Sant Segimon va fer penitència en aquesta zona i això va donar nom més tard al santuari documentat l’any 1290 tot i que l’actual és dels s XVII-XVIII.
La capella de Sant Miquel dels Barretons va ser aixecada per Miquel de Sant Segimon a mitjans del s.XVI situat en un cim rocós sobre la cinglera, damunt mateix del Santuari de Sant Segimon.