diumenge, 27 de setembre del 2015

Desnivell   150m.
Horari       2h.
dificultat    -F-

Un petit passeig per un dels millors miradors de la zona de Sau
Per la carretera al parador de Sau, son varies les pistes que ens porten a les cingleres de Sau.
Nosaltres agafem la que ens  apropa més al mirador del Far.
Aproximadament  un kilòmetre despès del  trencant al restaurant de Fussimanya, agafem el trencant que veiem a la dreta amb un cartell que posa  “El Raurell”, si anem amb turisme no podrem seguir més enllà del Raurell, que ja es al capdamunt de la pujada  però si anem amb 4x4 podem seguir i deixar el cotxe al costat d'una bassa.
Seguim per la ampla pista de la dreta fins el primer trencant que ens decantem a l’esquerra caminem per sobre el cingle per bona pista, tenim el mirador del Far just davant nostre ,on la pista comença a baixar, trobem a l’esquerra un camí ben senyalitzat que sense pèrdua ens puja al cim.
Deixem una bassa a ma esquerra, el camí bo ens puja a una gran bauma, aquí el camí es més dolent i dret però es puja be per pedres escalonades fins al cim.
De tornada desfem el camí  i a partir de la bauma seguim per la dreta que ens baixa pel mig de boscos espectaculars fins a les ruïnes de la ermita de Sta. Margarida d’Ardola.

Arribats abaix al pla amb bones vistes a la serra de Cabrera, només creuem el camp i  de nou arribem a la bassa.

Podem fer la mateixa ruta agafant el següent trencant de la carretera que va  a la Casanova del Raurell. La pista es més bona  i el trajecte més llarg, però també ens porta al peu del Puig del Far. Sota el Puig, trobem una cruïlla  amb la pista a la dreta qu’ ens acosta al camí de pujada i a l’esquerra passant una barrera oberta arribem allà mateix a un pla amb bones vistes al pantà , als  cingles de Tavertet just davant  i  al poble de Vila nova amb la Roca Falconera.